1 Mart 2013 Cuma

Paylaşmanın Anlamı


Çok sık kullandığımız ve önem verdiğimiz bazı kavramlar günlük yaşam içinde biz farkında olmadan anlam kaymasına uğrayabiliyor.

Sosyal medyanın hayatımızda büyük yer kaplamaya başladığı yakın dönemde "paylaşma" kavramı da böyle bir durumla karşı karşıya.

Güzellikleri paylaşmak, mutluluğumuzu veya derdimizi o an yanımızda olamayan sevdiklerimize ulaştırmak önemli bir ihtiyaç ve çoğu zaman büyük bir keyif. Sosyal medyanın bu anlamda hayatımıza kattığı çok şey var. Ne var ki, bu paylaşımlar kimi zaman bizi "o" anı yaşamaktan, "şimdi ve burada" olanı hissetmekten alıkoyabiliyor.

Yaşadığımız şeyi içselleştirmeye, bir anlamda onu kendimizin kılmaya fırsat kalmadan sosyal ağlarda paylaşma telaşına düşmek deneyimlerimizin ve anılarımızın ruhumuzda kalıcı, zengin izler bırakmasına engel olabiliyor.

Paylaşmanın amacının ve anlamının bizde iz bırakan şeyleri, önemsediğimiz kişilere ulaştırarak çoğaltmak olduğunu düşününce; yaşadığımız şeylerin izini bırakması için "login" olmadan önce kendimize biraz zaman tanımak belki de en iyisidir...

Siz de bu konuda ne düşünüyorsunuz? Fikirlerinizi yorum kısmında bizimle paylaşın lütfen.

8 yorum:

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

'o an'ı yaşayamamak kısmına katılıyorum...dur şu kahveyi de görüntüleyim,dur şunu da yazayım derken hem kahven soğuyor,hem de masadakileri görmez oluyorsun:)
(DElitiwitler)

km dedi ki...

sosyal medyada paylasmak için trafik kazasının fotografını cekerken kaza yapan vatandaşımıza armagan ediyorum bu yazıyı

Seyhan dedi ki...

Sihirli oklavaya katılıyorum. Özellikle ınstagramda yemek yerken, yada sıcak bir şey içerken, yada kızıma uyku öncesi kitap okurken sadece fotoğraf çekiyorum ama paylaşım yapmıyorum. Daha sonra müsait anımda yapıyorum. yoksa anı kaçırma, yemeği soğutma :) Yada hadi anne okusana ne duruyorsun diye şikayet almaya başlıyorum :)

insan yavrusu dedi ki...

kesinlikle sihirli oklavaya katılıyorum ben de. hayatımızda iz bırakan , derin yaralar bırakan o kadar çok şey olmalı ki...

butterfly79 dedi ki...

öncelikle o anı tek başına yaşamak ve hisetmek tadına vardıktan sonra kalanı diğer dostlarımla paylaşmak en güzeli;)

butterfly79 dedi ki...

öncelikle o anı tek başıma hissetmek ve yaşamak sonrasın da sevdiklerimle kalanı paylaşmak en gzüeli ;)

Bademle Buduk dedi ki...

anında fotoğraflayıp, daha sonra paylaşmak benim tercihim

gunesss dedi ki...

güzellikler paylaşınca daha da artar....o zaman guzellıklerı paylaşmamız dılegıyle....