24 Nisan 2013 Çarşamba

En Sosyal Marka Araştırması

Sosyal medyanın markalar için ne kadar önemli olduğu artık herkesin mâlumu. Mecralar, yaklaşımlar ve amaçlar farklılaşsa da hemen her marka sosyal medyada var olmak ve doğru iletişim modelini bulmak zorunda.

Fikri Mühim olarak biz de sosyal medyayı çok önemsiyor ve hem kendimiz hem takipçilerimiz hem de markalarımız için en etkin şekilde kullanmaya çalışıyoruz. Bu amaçla, takipçilerimizin çeşitli konularda markalarla ilgili görüşlerini de sık sık soruyor, onların yanıtlarından yeni şeyler öğreniyoruz.

15-19 Nisan günleri arasında Twitter üstünde yaptığımız araştırma da bu yaklaşımın bir sonucu olarak ortaya çıktı. Twitter kullanıcılarının sosyal medyayı en etkin kullanan markaları #EnSosyalMarka etiketiyle belirtmelerini istedik.

Süre ve kapsamı sınırlı olsa da sosyal medya hakkında yine sosyal medya kanalı kullanılarak yapılan bir araştırma olarak dikkate değer sonuçlar çıktığını söyleyebiliriz. Özellikle Gold Master ve Hello Kitty kendi takipçilerine etiketi duyurup destek isteyerek ciddi bir fark yarattı. Etikete ve kendileriyle ilgili yorumlara en hızlı tepki veren markalar ise Tadelle, DogoStore, Morhipo, By Wonderland ve Gold Master oldu.

Sonuçlar



Toplamda #EnSosyalMarka içeren 545 tweet atıldı. Bu tweetlerde 1891 marka ismi geçti (bir tweet birden fazla marka içerebilir). İsmi en çok geçen ilk 10 marka şöyle oldu:

1- Gold Master (789)
2- Hello Kitty (540)
3- Nivea (41)
4- Tadelle (38)
5- CineMaximum (31)
6- Morhipo (29)
7- DogoStore (26)
8- Aryıldız (24)
9- Tefal (22)
10- Cappy (19)


2 yorum:

Bademle Buduk dedi ki...

hello kitty kesinlikle!!!!

Kitch/Bebe dedi ki...

GoldMaster ve Hello Kitty üzerine tanımam.Hem çok aktifler hem de tüm takipçilerine anında dönüyorlar


Ayrıca birçok sosyal medya hesabınd VARLAR.kutlarım